blue-waters.reismee.nl

Jost van Dyke Diamand head

Allen dankzij de nachtelijk actie redelijk geslapen. Wind is wat gaan liggen. Het lichten van het achter anker viel mee omdat het niet zo diep was. Zeer rustig zeil weer met iets te weinig wind. Een goede teambuilding tijdens zeilen en de overstag manoeuvre met zo weinig wind dus een ' appeltje eitje' . De zeilafstanden zijn door de schipper zo gekozen dat we allemaal toekomen aan sturen of fokkemaat zijn.

We hebben gekozen voor de baai van little Jost van Dyk dit is de mooiste plek van de hele week. ( dat hebben we iedere dag gezegd, maar vandaag is dat echt zo ). In de baaien liggen vaak boeien waar je de boot aan vast maakt. Moorings genoemd. Er zijn er altijd een paar beschikbaar en als ze vol liggen moet je ankeren. We zijn inmiddels zo op elkaar ingespeeld dat het ons niet meer uitmaakt of we een mooring hebben of ankeren. Vandaag is het een mooring. 'Het mooring team' ( Ivo en Marianne) klaren de klus. Ivo met de pik haak (past goed bij hem) om het oog te vangen en Marianne met de lijnen om vast te maken. Ellen is een goede stuurvrouw tijdens het aanleggen en Frank houdt als schipper de super visie. Een prachtig snorkel gebied en een restaurantje op het strand met een prachtig uitzicht. De painkiller ( cocktail) gaan er goed in. En zijn van betere kwaliteit. Ellen en Frank zijn bezig met een keurmerk. De avond is zwoel en onze Dinghy schipper zet ons weer veilig op de boot. In de Cariben wordt en vroeg gegeten, half acht vinden zelfs laat en ze sluiten liefst om 21.30 uur. Dus ook wij passen onze bedtijd aan aan het land. Het is inmiddels behoorlijk warm geworden en ook om te slapen warm. Het koelt nauwelijks af.

Erik&Marike

Kijk, toch een beetje storm........dat zijn de verhalen waar we hier van smullen!
Wat betreft Cassiopeia ; als je de Grote Beer denkbeeldig op het vuur zet, dan de 3e ster van de steel (vlak bij de pan dus) vervolgens een denkbeeldige lijn vanaf die ster naar 13.30 uur dwars door de heldere ster Polaris die ongeveer een Grote Beer lengte verder staat in die lijn naar 13.30 uur.
Nou, succes!!
Een andere optie is 5 painkillers en dan ivo's bril gebruiken.......zie je em ook!

Frank

Ik zie geen reden om terug te komen :)

Nico

Je moet toch wel een beetje masochistisch zijn om die leuke verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken van jullie zeilavontuur. Zitten wij hier in Nederland met wel een mooi zonnetje maar toch bijna nachtvorst gewoon te werken.
Hier word je jaloers van :-)
Nog veel zeilplezier, hagelwitte stranden, scholen vissen en gezellige tentjes toegewenst.
Groetjes,
Nico

Mies

Ik zou wel een uurtje tussen jullie willen vertoeven, de prachtige zee een beetje wind, heerlijke zeilweer en de moiste uitzichten, dan nog een "painkiller" erbij en het genot is compleet! Geniet nog van de laatste dagen! Hartelijke groet, Mies

Dineke

Hai vakantiegangers!
Ook nog sensatie daar op die super geweldige plek lees ik al! Wat een super foto's en leuke verhalen! Hier gaat alles prima, geniet nog maar even want het is zo weer voorbij!
Groetjes Dineke