blue-waters.reismee.nl

Road Town, Tortola

Spullen pakken !! nog 2 uur varen en dan zijn we weer in de haven. Ivo maakt nog een heerlijk laatste ontbijt. De wind staat niet zo gunstig, zuid-zuid-oost, komt nooit voor in deze tijd van het jaar maar nu wel. Dus dat wordt moteren. Vlak voor de haven loopt de motor in toeren terug, maar in het zicht van de haven dus ons kan niets meer gebeuren. Met de marifoon moesten we toch de haven oproepen om te weten aan welke steiger we moeten gaan liggen. Het afscheid van de boot met de laatste foto. De Caribische mensen doen alles slowly, lijken soms ongeïnteresseerd maar dat is een houding. De mannen zijn vrolijk en joviaal, de vrouwen wat norser. Ze maken geen haast, en alles is al vrij snel goed, zo ook de debrieving van de boot. We zullen proberen een beetje van dat gevoel vast te houden. Vanavond laten we ons nog eenmaal verwennen door de Caribische keuken en drankjes en morgen vliegen we terug.

Het was overweldigend mooi.

Maaike (van Frank)

Jeetje, wat gaat dat snel! Een goede terugreis gewenst!! En op naar de volgende tocht ;)

mies

Dank voor het mooi slot van het verhaal en Ben en ik wensen jullie een hele goede terugreis en een behouden thuiskomst! Groet, Mies

LJS

om het gevoel een beetje te kunnen vasthouden:
de volgende reis, zij het een beetje aan het einde van het vaarseizoen is voor jullie geregeld en de tickets zijn binnen...
Goede reis terug en plan maar vast het rondje noord holland... of iets anders...

Frans en Wicky

Kunnen jullie niet nog een poosje daar blijven? We genieten van de verhalen en foto's en willen helemaal niet dat het ophoudt. Het is net een film waarvan je de acteurs kent. Gewoon een eigen soap waar nu een eind aan komt. Al moet ik eerlijk zeggen dat het weer fijn zal zijn als we weer wat beweging tegenover ons zullen zien en de temperaturen zijn voor Zaterdag veelbelovend, zelfs voor jullie verwende vakantiegangers. Dus....... heel hartelijk welkom thuis.

Joost M

Goed te horen dat jullie weer thuis zijn, kunnen jullie de kampeerbus voorbereiden op een tochtje naar de Vaucluse. Nog beter te horen dat jullie koffers niet naar Libie of Japan verscheept zijn. En over dat aanleggen aan een mooring wat in het hollands gewoon een boei heet, dat kon je 15 jaar geleden in Dubai al, toen zelfs zeilend daar waar ik vermoed dat het deze keren op die pruttelende motor ging. Dank voor alle prachtige verhalen en fotoos, probeer maar weer te wennen aan wereldstad Leusden.

Groetjes/J&I