blue-waters.reismee.nl

Peters Island

Vanmorgen wakker geworden van regen!!!!! Dat was niet de bedoeling van deze trip. Maar na 2 uur klaarde het op en zijn we om 9.30 uur vertrokken richting Coopereiland. We verlaten de baai de open zee op. Het zeilen ging geweldig. De Beneteau scheert echt door het water en er stond een windkracht 5 . De afstand die we wilde afleggen hadden we wat onderschat zodat we halverwege besloten bij Peter Island de White bay op te zoeken. Daar zijn geen moorings ( voor de niet zeilers een boei met een beton blok waar je kan aanleggen, je hoeft dan niet voor anker te gaan) . Nu werd het ankeren. Een leuk avontuur, omdat je hier goed naar de bodem moet kijken of je zandgrond hebt om te ankeren. Het verliep goed en we lagen met een ruime draaicirkel van de andere boten ook niet onbelangrijk. Ivo, Ellen en ik gingen in de Dingy richting strand om te snorkelen. Frank bleef nog even bij de boot. Anker alarm aangezet zodat bij te grote verplaatsing de schipper wakker wordt. Prachtig koraal tijdens snorkelen en veel verschillende vissen. Eenmaal weer op de boot een prachtige zonsondergang gezien. Iedereen is in de avond rozig en duikt vroeg de kooi in.